Veelgestelde vragen

1. Hoe moet ik een bestelling plaatsen?

 - In de categorieën hierboven vindt u de producten. Vervolgens kiest u de producten die u in uw winkelwagen wilt plaatsen;

- Is uw winkelwagentje naar wens gevuld, kies dan "Afrekenen". Als u nog geen account heeft, zal er gevraagd worden om er één te maken.

- Geef nu uw naam en adresgegevens op. U kan het adres opslaan voor de volgende keer. U kan er ook voor kiezen om een ander afleveradres in te geven, maar dit is niet verplicht. Als de adresgegevens correct zijn, klik dan op “Doorgaan naar betalen”.

- Kies een aflevermethode en klik op “Doorgaan naar betalen”.

- Kies een betaalmethode. Afhankelijk van de betaalmethode wordt u nog gevraagd om een aantal stappen uit te voeren om te betalen. Nadat deze stappen zijn uitgevoerd, is de bestelling geplaatst.

 

2. Wat gebeurt er als ik iets bestel dat niet in voorraad is?

Als u iets bestelt dat niet in voorraad is, zullen we kijken of we de nodige materialen hebben of nog kunnen bestellen. Op basis hiervan wordt de levertijd berekend. Het kan natuurlijk gebeuren dat we niet meer aan de nodige materialen geraken om uw product te maken. Dan zullen we u hier zo snel mogelijk van op de hoogste stellen en gaan we proberen om met andere materialen een alternatief samen te stellen, dat ook aan uw wensen voldoet. Bij punt 3 (bestelling van een aangepast product) kan u extra uitleg vinden over hoe we zo’n alternatief samenstellen. Indien u geen alternatief wenst, kan u de bestelling altijd kosteloos annuleren.

 

3. Ik zou graag een aangepaste bestelling willen plaatsen. Hoe gaat dit in zijn werk?

Als u niet helemaal vindt wat u zoekt als of het artikel niet meer in voorraad is, ontwerpen wij graag iets leuks naar uw wens. Voor zulke bestellingen volgen wij een aantal stappen, waarbij we veel ruimte laten voor communicatie over het resultaat dat we willen leveren. Wij proberen ook regelmatig foto’s door te mailen van o.a. stoffencombinaties die we willen gebruiken of voorlopige artikels. Op deze manier kunnen wij beter garanderen dat wij weten wat u van ons verwacht en dat het resultaat volledig naar uw zin zal zijn. Dit duurt natuurlijk langer dan een product dat gewoon in voorraad is. De exacte levertijd hangt sterk af van uw bestelling, en wordt na uw bestelling pas verder afgesproken.

Hoe verloopt zo’n bestelling?

3.1. Als we een product hebben dat u in gedachten heeft, maar u wenst een groter aantal of andere kleuren of patronen, kan u dit aangeven op de pagina van het product. In het veld om de kleur van een artikel te selecteren, kan u ervoor kiezen een aangepaste bestelling te maken. Dit is het icoontje met het grote vraagteken. Onderaan staat dan een veld voor extra informatie, waar u al uw wensen in kan opgeven. Nadien kan u het product gewoon bestellen en betalen. Gelijkaardige producten hebben normaal dezelfde prijs als het standaardproduct. Als we geen gelijkaardig product aanbieden in onze webshop, kan u ons altijd contacteren via ons contactformulier of via mail.

3.2. Voor ons is het makkelijker als u in uw bestelling zo gedetailleerd mogelijk probeert te beschrijven hoe het door u gewenste artikel er dient uit te zien. Als we nog vragen hebben over uw bestelling, zullen we u zo snel mogelijk contacteren. We weten dat het niet altijd vanzelfsprekend is om al direct in detail te beschrijven wat u van ons verwacht. Dingen die voor ons altijd handig zijn om te weten en uiteraard slechts in zoverre van toepassing: Kleuren, patronen of figuurtjes, Stijlen die u geschikt vindt (hier kan u natuurlijk ook enkele foto’s van doormailen), Materialen die u aanspreken (dit kunnen bepaalde stoffen zijn, maar ook bijv. gewoon zachte of biologische materialen of materialen die gemakkelijk onderhouden), Afmetingen, enz…Als het bij iets moet bijpassen, kan u hier ook enkele foto’s van doormailen.

3.3. Zodra wij een beeld hebben van uw bestelling, gaan we op zoek naar geschikte combinaties voor uw bestelling. Dit kan 1 tot 3 weken duren. We proberen altijd om een aantal voorstellen samen te stellen en hier foto’s van door te mailen. Als het dan nog niet helemaal naar uw wens is, kan u dit altijd laten weten. We zullen dan kosteloos andere voorstellen samenstellen. We beginnen nooit met het fabriceren van uw bestelling, zonder dat we uw goedkeuring hebben. Zo komt u niet voor een onverwachte verrassing te staan.

3.4. Afhankelijk van uw bestelling, proberen wij om nog foto’s van uw artikelen door te mailen voordat we hier bijv. een naam op bevestigen. Op dit moment zijn de artikelen al grotendeels af en kunt u een duidelijk beeld vormen van het resultaat. Als het nog niet helemaal naar wens is, kunnen wij dit nog probleemloos aanpassen.

3.5. Hierna gaan wij uw bestelling verder personaliseren en afwerken. Vanaf dit punt kan uw bestelling niet meer zomaar gewijzigd of geannuleerd worden. Dit komt omdat de materiaalkosten en werkuren niet meer gerecupereerd kunnen worden als uw bestelling gepersonaliseerd is. We spreken natuurlijk altijd op voorhand af wanneer dit het geval is en mailen u op voorhand foto’s door, zodat u heel goed weet wat u van uw bestelling kan verwachten.

3.6. Als uw bestelling af is, zullen we deze overdragen aan de leverdienst. Dit wordt bevestigd per mail.

 

4. Wat zijn de verzendkosten?

Onze leveringen worden door PostNL verwerkt. In de prijs is inbegrepen: handtekening bij ontvangst, een Track en Trace nummer en eventuele leveringen op zaterdag. Voor meer informatie kan u altijd contact opnemen.

Verzendkosten in België en Nederland

Voor alle bestellingen onder de 75€ betaalt u 7,5€ aan verzendkosten. Bestellingen hoger dan 75€ worden gratis geleverd.

Verzendkosten in Duitsland

Voor alle bestellingen onder de 75€ betaalt u 8,5€ aan verzendkosten. Bestellingen hoger dan 75€ worden gratis geleverd.

Verzendkosten in Frankrijk

Voor alle bestellingen onder de 75€ betaalt u 12.5€ aan verzendkosten. Bestellingen hoger dan 75€ worden gratis geleverd.

Andere Europese landen

De verzendkosten voor de overige landen worden hieronder weergeven. Bestellingen hoger dan 120€ worden gratis geleverd.

Oostenrijk: 13.36 

Bulgarije: 27.71 

Tsjechië16.85 

Denemarken: 14.07 

Estland: 29.89 

Spanje: 17.19 

Finland: 22.36 

Verenigd Koninkrijk: 11.93 

Griekenland: 21.16 

Hongarije: 20.31 

Ierland: 18.40 

Italië: 15.03 

Litouwen: 27.71 

Luxemburg: 8.47 

Letland: 27.71 

Polen: 15.54 

Portugal: 18.74 

Roemenië: 21.78 

Zweden; 17.71 

Slovenië: 20.31 

Slowakije: 18.40 

Zwitserland: 19.51 €

Noorwegen: 19.51 €

Overige landen: 21.57 €

5. Hoe lang duurt het voor mijn artikel geleverd is?

Onze leveringen worden verwerkt door PostNL. Als uw pakket verzonden wordt, krijgt u een Track en Trace nummer toegestuurd zodat u uw bestelling kan volgen. Voor meer informatie kan u altijd contact opnemen.

Wij werken echter wel met artikelen op maat. Dit betekent dat als u een bestelling plaatst, deze niet altijd direct aan PostNL wordt overgedragen. Dit hangt af van de beschikbaarheid en extra opties die u gekozen hebt.

Artikelen die in voorraad zijn zonder personalisaties (bijv. naam)

Wij rekenen tot 2 werkdagen aan om uw product aanPostNL te overhandigen. De totale levertijd in België bedraagt dan 1 tot 3 werkdagen. De levertijd voor artikelen in het buitenland kan afwijken.

Artikelen die in voorraad zijn met personalisaties (bijv. naam)

Wij rekenen 1 tot 4 werkdagen om uw bestelling verder af te werken. De totale levertijd in België bedraagt dan 1 tot 6 werkdagen. De levertijd voor artikelen in het buitenland kan afwijken.

Artikelen op maat

De levertijd is sterk afhankelijk van uw bestelling. Wij zullen u na uw bestelling contacteren en u de levertijd laten weten.

 

6. Welke betaalmethoden zijn er?

Stoffenspinsels kent 3 mogelijkheden voor het afrekenen van uw bestelling:

VOORUITBETALEN

U kunt het totaalbedrag overmaken naar IBAN BE69 0689 0046 5878 - BIC GKCCBEBB op naam van Stoffenspinsels. Pakketten worden pas verstuurd nadat we het volledige bedrag hebben ontvangen.

Let op: vergeet niet uw ordernummer te vermelden bij de betaling!

SOFORT

U betaald via SOFORT AG rechtstreeks via de interface van uw bank. De betaling wordt real-time uitgevoerd en is dus sneller dan een overschrijving. U moet hiervoor geen account bij SOFORT aanmaken. Kijk voor meer informatie op de site van SOFORT AG.

 

7. Ik wil mijn bestelling annuleren of retourneren, wat moet ik doen?

Het annuleren van een bestelling is, zolang deze nog niet is verstuurd, kosteloos. U kan hiervoor best zo snel mogelijk een mail sturen. Annuleert u de bestelling, nadat deze aan u verzonden is, dan dient u het pakket bij bezorging te weigeren of te retourneren. Indien Stoffenspinsels reeds een betaling van u heeft ontvangen, dan zullen wij de aankoopsom, na goede ontvangst van de retourzending, aan u terugstorten conform de bepalingen van de algemene verkoopsvoorwaarden van Stoffenspinsels.

 

8. Ik wil mijn bestelling of een deel van mijn bestelling retourneren, wat moet ik doen?

U hebt het recht om artikelen tot 14 werkdagen na ontvangst te retourneren. U bent niet verplicht om hiervoor een reden op te geven, maar wij zouden dit wel op prijs stellen zodat wij onze producten en klantenservice steeds kunnen verbeteren. Dit geldt enkel voor artikelen die niet zijn gepersonaliseerd of op maat zijn gemaakt. Het product kan alleen ongebruikt en in de originele, onbeschadigde verpakking geretourneerd worden. Zie voor meer informatie artikel 4 van onze algemene voorwaarden. Om een artikel of meerdere artikels te retourneren, moet u het volgende doen:

- Alle annuleringen, ruilingen en retourneringen moeten schriftelijk kenbaar gemaakt worden aan Stoffenspinsels. Hiervoor kan u ons retourformulier gebruiken, of een mail sturen waarin u uw volledige naam, uw bestelnummer en welke artikels u wenst te retourneren aangeeft. U hebt tot 14 werkdagen na ontvangst van uw bestelling, de tijd om de retourzending aan te vragen.

- De artikelen moeten worden geretourneerd in hun oorspronkelijke verpakking en

- Na aanvraag van de retourzending, hebt u 14 dagen de tijd om deze aan een leverdienst over te dragen. De verzendkosten van deze retourzending zijn voor uw rekening. Wij raden aan om uw bestelling met Track en Trace te versturen en het bewijs hiervan bij te houden tot wij de zenden goed ontvangen hebben.

- Eventueel reeds betaalde bedragen worden binnen maximaal 14 dagen na ontvangst van de retourzending terugbetaald. Als u uw volledige bestelling wenst te retourneren, betalen wij de verzendkosten van uw bestelling terug. Als u slechts een deel wenst te retourneren, worden de verzendkosten niet terugbetaald.

 

9. Ik heb een klacht. Waar kan ik deze melden?

Hebt u een klacht over één van onze producten, dan kunt u een e-mail sturen naar info@stoffenspinsels.be . Vermeld daarin uw persoonsgegevens, de datum van de bestelling en uw bestelnummer en de aard van uw klacht. U kunt binnen 2 werkdagen een reactie van ons verwachten. Uiteraard zullen wij ons best doen om uw klacht naar tevredenheid op te lossen.